Azure Virtual Desktop -etätyöpöytä on opiskelijoiden käytettävissä

24.08.2023 - 11.37

Azure Virtual Desktop (AVD) on etäkäytettävä Windows-työpöytä, jolla opiskelijat voivat käyttää yliopiston palveluita ja sovelluksia sekä käsitellä omia tiedostojaan missä vain. Palvelun käyttöön tarvitaan vain Internet-yhteys ja nykyaikainen verkkoselain tai asiakasohjelma. Tietotekniikkakeskus toi AVD-etätyöpöytäpalvelun yliopisto-opiskelijoiden käyttöön vuoden 2023 maaliskuun alussa.

AVD-etätyöpöydän avulla opiskelijat voivat käyttää myös osaa atk-asemien sovelluksista omalla koneellaan (mm. SPSS, Stata, Atlas.TI, R for Windows yms. opiskelu- ja tutkimustarkoitukseen soveltuvia ohjelmistoja).

Yliopiston henkilöstölle ensisijainen etätyöpöytäpalvelu on VDI-työpöytä. Jos haluat tutustua yliopisto-opiskelijoille tarkoitettuun Azure Virtual Desktop -etätyöpöytään ja nähdä, miten palvelu tukee opetusta, voit pyytää oikeudet IT-Helpdeskiltä (tutustu myös IT-Helpdeskin Azure Virtual Desktop -ohjeeseen):