IT-muistilista työpisteille palaaville – muista yhdistää tietokoneesi yliopiston verkkoon

12.10.2021 - 11.21

Hybridityön alkaessa on tärkeää, että toimistolle palaavat yliopistolaiset pitävät huolta muun muassa pitkään käyttämättömänä olleiden yliopiston tietokoneiden ohjelmistopäivityksistä.

Tietotekniikkakeskus ajaa päivityksiä automaattisesti yliopiston verkkoon kytketyille, keskitetyn ylläpidon piirissä oleville koneille. Kaikkia tietokoneita emme kuitenkaan teknisistä syistä tavoita, joten on tärkeää, että yhdistät tietokoneesi yliopiston verkkoon palattuasi työpisteellesi. Noudatathan läsnätöihin palatessasi lisäksi yliopiston yleistä ohjeistusta.

Muista seuraavat IT-asiat palatessasi työpaikalle:

• Pidä yliopiston tietokoneesi yhdistettynä yliopiston verkkoon eduroam-, lanka- tai VPN-yhteydellä yhden kokonaisen työpäivän ajan, jos yliopiston tietokoneesi on ollut pitkään käyttämättömänä tai yhdistämättömänä VPN-yhteydellä. Näin tietokoneesi saa uusimmat ohjelmisto- ja tietoturvapäivitykset. IT-Helpdeskin eduroam-ohjeista saat apua mm. eduroam-yhteysongelmiinKatso myös tietokoneen kytkentäohjeet IT-Helpdeskin ohjeesta (Tarkka ohje).
  • Huomioithan, että päivityksissä voi kestää päivittämättömällä tietokoneella pitkäänkin. Jos kollegasi on työpaikalla ennen sinua, voit pyytää häntä kytkemään tietokoneesi päälle ennen töihin paluutasi. Näin helpotat läsnätöidesi aloittamista.
  • Tietotekniikkakeskuksen lähituki tarkastaa fleksityöpisteitä mahdollisuuksien mukaan, mutta jokaista työpistettä emme valitettavasti voi tarkastaa.
  • Palautathan etätöihin lainaamasi yliopiston välineet, kuten näytöt, näppäimistöt, hiiret ja ergonomiavälineet takaisin työpisteelle 1.11.2021 mennessä.
  • Ota ongelmatapauksissa yhteyttä IT-Helpdeskiimme. Huomioithan, että yliopistolaisten palatessa mahdollisesti suurin joukoin läsnätöihin asiakastukemme voi hetkellisesti ruuhkautua. Pahoittelemme tilanteesta mahdollisesti seuraavaa viivettä vastauksissamme.