Keskustakampuksella laaja tietoliikennekatko 21.4.2020

16.04.2020 - 10.54
Päivitetty

Keskustakampuksella on yliopiston tietoliikenneverkkoa koskeva, laaja käyttökatko tiistaina 21.4.2020. Katko ajoittuu pääosin klo 8–11, ja se koskee kaikkia keskustakampuksen rakennuksia ja yksiköitä. Jälkihuoltotöiden vuoksi ajoittaisia verkkokatkoja ja hitautta voi edelleen esiintyä keskustakampuksen tietoliikenneverkossa sekä 21.4. klo 11–21 että muutamana päivänä katkon jälkeen.

Katko johtuu yliopiston runkoverkon uudistustöistä, joiden myötä tietotekniikkakeskus parantaa Helsingin yliopiston verkon toimintavarmuutta ja suorituskykyä vuoden 2020 aikana.

Katkon aikana tiistaina 21.4.2020:

• Yliopiston langattomat ja lankaverkkoyhteydet eivät toimi koko keskustakampuksella klo 8–11. Myös muilla kampuksilla voi esiintyä lyhyitä katkoja ja hitautta uudistustöiden vuoksi.
  • Katkon jälkeen suoritamme runkoverkon jälkihuoltotöitä 21.4. klo 11–21 sekä tarvittaessa lähipäivinä. Keskustakampuksella voi tänä aikana esiintyä lyhyitä verkkokatkoja ja hitautta.
  • Katkon aikana kampuksen tiloissa olevien laitteiden etäkäyttö ei toimi
  • Jos työskentelet keskustakampuksella katkon aikana, voit käyttää esimerkiksi puhelimesi hotspot-toimintoa ja OpenVPN-yhteyttä yhteyden muodostamiseksi tietokoneellasi. Lue Helpdeskin OpenVPN-ohje.
  • Jos havaitset verkossa ongelmia vielä 22.4. jälkeen, ilmoitathan asiasta meille: helpdesk@helsinki.fi

Pysy ajan tasalla yliopiston IT-asioissa seuraamalla meitä Twitterissä @IT_HelsinkiUni!