Kokeile uutta Zoom-tallenteiden pilvitallennuspalvelua – pilotti käynnissä

14.01.2022 - 09.57

Yliopistolaiset voivat nyt käyttää Zoom-palveluun 1.1.2022 lisättyä NORDUnetin pilvitallennuspalvelua, joka mahdollistaa esimerkiksi luentosalin tietokoneelle tallentamista toimintavarmemman tallennuksen. Tallennuspalvelun avulla Zoom-tallenteet tallentuvat NORDUnetin pohjoismaiselle palvelimelle, josta voit ladata ne omalle yliopiston työtietokoneellesi. NORDUnet on yliopiston Zoom-version palveluntarjoaja.

Tietotekniikkakeskus pilotoi palvelua yliopistolla kevätlukukauden loppuun 31.5.2022 saakka. Palvelun muoto jatkossa tarkentuu pilotin jälkeen.

• Lue IT-Helpdesk-ohjeet pilvitallennuspalvelun käytöstä.
  • NORDUnetin pilvitallennuksessa tallenteen latauslinkki lähetetään kokouksen järjestäjän (host) sähköpostiin tallennuksen jälkeen.
  • Tallenne tallentuu NORDUnetin pohjoismaiselle palvelimelle, josta se on ladattavissa kymmenen päivän ajan. Tämän jälkeen tallenne poistetaan palvelimelta, eikä sitä voi palauttaa.
  • Lataa tallenne omalle työtietokoneellesi, jonka jälkeen voit käsitellä tai ladata sen haluamallesi alustalle (Unitube, YouTube).