Muutoksia SPSS-ohjelmiston käyttöön yliopiston Mac-tietokoneilla

08.02.2021 - 15.23
Päivitetty

Yliopiston Mac-tietokoneille on tarjolla uusi SPSS 27 -ohjelmistoversio 10.2.2021 alkaen. Asenna uusi versio yliopiston Mac-tietokoneellesi Managed Software Centeristä. Uuden version asentamisen myötä SPSS-ohjelmiston käyttöön tulee seuraavia muutoksia:

• SPSS-ohjelmisto toimii yliopiston Mac-tietokoneilla jatkossa vain VPN-yhteyden (Tunnelblick), eduroamin tai kiinteän yhteyden avulla (yliopiston sisäverkko). Paikallisia lisenssejä ei enää asenneta yliopiston keskitetyssä ylläpidossa oleville Mac-tietokoneille. Lue Helpdeskin Tunnelblick-ohjeet.
  • Muutos tehdään, jotta ohjelmistolisenssien päivitys ja ylläpito helpottuu.
  • Jos sinulla on jatkossa välttämätön tarve käyttää SPSS-ohjelmistoa yliopiston ulkopuolella ilman VPN-yhteyttä yliopiston Mac-tietokoneellasi, tämä mahdollistetaan korkeintaan 30 päiväksi kerrallaan. Lue Helpdeskin ohjeet.