Yliopiston IT2030-suunnitelma päivittyi vastaamaan toimintaympäristön muutoksiin

04.05.2023 - 10.21

Yliopiston IT-tulevaisuutta linjaava IT2030-suunnitelma on päivittynyt vastaamaan toimintaympäristömme muutoksiin. Päivityksessä on huomioitu yliopistolaisilta aiemmin keväällä saamamme kommentit ja huomiot.

Nykyaikaisen yliopiston toiminta perustuu sekä alati muutoksiin vastaavaan ja tulevaisuuteen katsovaan IT-ympäristöön että toimivaan palvelukokonaisuuteen. Jatkuvaan teknologiseen kehitykseen vastaaminen edellyttää pitkäjänteistä suunnittelutyötä, jossa on uusien ja orastavien teknologioiden lisäksi huomioitava myös yliopiston toimintaan vaikuttavat ulkoiset tekijät, kuten viime vuosien maailmanlaajuinen pandemia ja Ukrainan sota.

Nyt julkaistussa IT2030-suunnitelman päivityksessä vastaamme useisiin alkuperäisen suunnitelman laatimisen jälkeen tapahtuneisiin suunnanmuutoksiin ja yliopiston IT-toimintaympäristöömme merkittävästi vaikuttaviin tekijöihin.

Tutustu IT2030-suunnitelman päivitettyyn osioon ja alkuperäiseen suunnitelmaan verkkosivuillamme.