Zoomin pakollinen salasana/odotushuone-asetus ei astunut voimaan – odotamme lisätietoja

15.10.2020 - 10.37
Päivitetty

CSC:ltä saamistamme ennakkotiedoista poiketen Nordunetin ylläpitämässä Zoom-palvelussa (Funet Miitti) ei aktivoitunutkaan ominaisuus, jossa joko salasanasuojaus tai odotushuone olisi pakko ottaa kokouksissa käyttöön. Odotamme lisätietoja asiasta palvelutarjoajalta CSC:ltä. Tiedotamme asiasta, kun saamme tarkentavia tietoja. Pahoittelemme yliopistolaisille tilanteesta aiheutunutta vaivaa.

Suosittelemme joka tapauksessa, että yliopistolaiset käyttävät Zoom-kokouksissa joko salasanasuojausta tai odotushuonetta. Yliopiston omassa Zoom-palvelussa salasanasuojaus on jo keväästä saakka ollut oletusarvoisesti päällä uusissa kokouksissa.

Katso tarkemmat ohjeet salasanasuojauksesta ja odotushuoneista:

Pysy ajan tasalla yliopiston IT-asioissa seuraamalla meitä Twitterissä @IT_HelsinkiUni!