IT-ohjesivuston kuukausiraportti - heinä- ja elokuu 2024

Category
IT-ohjesivuston kuukausiraportti - heinä- ja elokuu 2024

Helpottaaksemme uusien IT-ohjeiden löytämistä olemme koonneet tälle sivulle linkit edellisessä kuussa kirjoitettuihin uusiin IT-ohjeisiin sekä ohjeisiin, joihin on tehty laajoja päivityksiä. Sivulta löydät myös ajankohtaisia vinkkejä, jotka helpottavat työskentelyäsi. Lisäksi kerromme yleistä tilastotietoa ohjesivuston ja IT-Helpdeskin käytöstä.

Sivu on toistaiseksi vain suomeksi ja kehitämme sen sisältöä käyttäjien toiveiden perusteella, joten annathan palautetta sivun alalaidan palautepainikkeen kautta. Huomioithan, että palautelomakkeen kautta emme tarjoa neuvontaa.

Uudet ohjeet

Ohjeita uudelle yliopistolaiselle

Syksy on tuonut taas tullessaan monia uusia kasvoja yliopistolle henkilökunnan ja opiskelijoiden joukkoon. Tervetuloa kaikille uusille yliopistolaisille! Jos informaatiotulva yllättää ja koet hankalaksi löytää tärkeimpiä tietotekniikkaohjeita uusille yliopistolaisille, suuntaa IT-Helpdeskin ohjesivuston uusia yliopistolaisia varten tehdylle kokoomasivulle.

MFA eli monivaiheinen tunnistautuminen

Tähän aikaan vuodesta IT-Helpdeskiin tulee runsaasti tukipyyntöjä MFA:sta eli monivaiheisesta tunnistautumisesta. Jos olet uusi yliopistolainen ja aloittamassa yliopiston palvelujen käyttöä, voit lukea ohjeestamme vaiheittaisen kuvauksen MFA:n käyttöönotosta. Muista myös kokoomasivumme monivaiheisesta tunnistautumisesta, jolta löydät mm. linkit kaikkiin MFA-ohjeisiimme.

Unitube-lataamo

Kesän aikana Unitube-lataamon käyttöliittymä uudistui. Samalla parannettiin myös palvelun käytettävyyttä ja saavutettavuutta. Päivityksen yhteydessä uusittiin Unitube-lataamon ohjesivumme, jolta löytyy nyt tarkka ohjeistus kuvineen uuteen käyttöliittymään ja Unitube-lataamon toimintoihin.

Tilastoja

• IT-ohjeiden katselukertoja oli heinäkuussa 32 322 kertaa ja elokuussa 69 596 kertaa.
  • Ohjesivujen kautta on annettu palautteita, korjausehdotuksia tai ohjetoiveita heinäkuussa kolme ja elokuussa yhdeksän kertaa.
  • IT-Helpdeskiin lähetettiin tukipyyntöjä heinäkuussa 2 773 ja elokuussa 6 573 kappaletta.
  • IT-Helpdeskin ratkaisemia tukipyyntöjä oli heinäkuussa 2 940 ja elokuussa 5 868 kappaletta.

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?