IT-ohjesivuston kuukausiraportti - helmikuu 2024

IT-ohjesivuston kuukausiraportti - helmikuu 2024

Helpottaaksemme uusien IT-ohjeiden löytämistä olemme koonneet tälle sivulle linkit edellisessä kuussa kirjoitettuihin uusiin IT-ohjeisiin sekä ohjeisiin, joihin on tehty laajoja päivityksiä. Sivulta löydät myös ajankohtaisia vinkkejä, jotka helpottavat työskentelyäsi. Lisäksi näytämme yleistä tilastotietoa ohjesivuston ja IT-Helpdeskin käytöstä.

Sivu on toistaiseksi vain suomeksi ja kehitämme sen sisältöä käyttäjien toiveiden perusteella, joten annathan palautetta sivun alalaidan palautepainikkeen kautta. Huomioithan, että palautelomakkeen kautta emme tarjoa neuvontaa.

Uudet ohjeet

Ajankohtaista

Uusi Teams-versio on otettu käyttöön yliopiston keskitetysti ylläpidetyillä koneilla 7.2.2024. Teamsin uusi versio on aiempaa nopeampi ja sisältää paljon uusia toiminnallisuuksia. Lisäksi Microsoft on tehnyt muutoksia Teamsin oletusnäkymään, joten tarkista uuden Teams-version mukaiseksi päivittämämme Teams-ohje löytääksesi apua mm. siihen, miten palata tuttuun Teams-näkymään!

Kuukauden vinkki

Akkujen lataukseen ja kuntoon liittyy erilaisia turvallisuusriskejä ja asioita, joita on hyvä pitää mielessä akullista laitetta käyttäessä – oli kyseessä sitten läppäri, älypuhelin tai muu mobiililaite. Turvallisen käytön varmistaaksesi pidä mielessä aina seuraavat asiat käyttäessäsi ja ladatessasi akullista laitetta:

1. Käytä vain laitteen omia, ehjiä latureita.

2. Lataa laitteita valvotusti, ei esim. öisin.

3. Lataa palamattomalla alustalla.

4. Lopeta laitteen käyttö heti, jos huomaat akun vioittumisesta varoittavia merkkejä, kuten laitteen poikkeavaa kuumenemista, akun pullistumista tai akusta tulevaa hajua. Esimerkiksi laitteen kolhiintuminen voi vioittaa akkua.

5. Jos havaitset laitteessasi yllä mainittuja merkkejä, lopeta sen käyttö heti ja ilmoita asiasta IT-Helpdeskiin.

Tilastoja

• IT-ohjeiden katselukertoja helmikuussa 2024 oli 44 370 kertaa.
  • Ohjesivujen kautta on annettu helmikuun aikana palautteita, korjausehdotuksia tai ohjetoiveita 26 kertaa.
  • IT-Helpdeskiin lähetettiin tukipyyntöjä helmikuussa 4 430 kappaletta.
  • IT-Helpdeskin ratkaisemia tukipyyntöjä oli marraskuussa 4 014 kappaletta.

Ge respons

Webbplatsen med anvisningar från IT-Helpdesk vid Helsingfors universitet hjälper dig i dina jobbrelaterade IT-frågor. Berätta för oss hur vi skulle kunna förbättra våra anvisningar. Vi uppskattar verkligen din respons!

Hur skulle du förbättra denna instruktion?