Näin saat yhteyden Helpdeskiin

Palvelemme suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Helpdeskin aukioloajat näet sivun alalaidan harmaasta palkista.

Tabs

Tarkka ohje

Voit ottaa Helpdeskiin yhteyttä seuraavilla tavoilla:

Puhelimitse ja chatilla saat yhteyden suoraan asiakaspalvelijaan ja näillä tavoilla saat asian eteenpäin nopeiten, kiireisissäkin asioissa. Mikäli asia ei ole niin kiireinen, voit tehdä tukipyynnön sähköpostilla tai yliopistovalikon kautta.

Yliopistovalikon kautta

Kaikilla keskitetyn hallinnan koneilla on yliopiston logolla varustettu yliopistovalikko. Kuvan näkymä on Windows-koneelta. Macin ja Cubblin (Linux) valikossa voi olla pieniä eroja toiminnallisuuksissa.

Voit ottaa yliopistovalikon kautta yhteyden asiakaspalvelijaan chatin kautta (Chat with Helpdesk) tai lähettää tukipyynnön (Submit Support Request).

Yliopistovalikosta näet kaikki keskeiset koneeseesi ja käyttäjätunnukseesi liittyvät asiat helposti. Mikäli esim. tietokoneesi sijaintitiedot ovat väärin, ilmoita oikeat tiedot Helpdeskiin.

Lue lisää yliopistovalikosta

    Chatilla

    Kaikilta Helpdesk-sivuston sivuilta avautuu chat-ikkuna, josta voit nopeasti kysyä tietotekniikkaan liittyvissä asioissa. Chatilla hoidat nopeasti monet pienet asiat, mutta enemmän työtä tai selvittelyä vaativissa toimenpiteissä sinut voidaan ohjata jatkamaan asiointia sähköpostilla.

    Huom. Chat avautuu vain, kun vapaita asiakaspalvelijoita on saatavilla.

    Chat-ikkunan saat auki myös Yliopistovalikosta.

    Chatissa saat suoran yhteyden asiakaspalvelijaan. Chatissa asioidaan käyttäjätunnuksella, joten ethän kerro chatissa salasanaasi tai henkilötunnuksesi loppuosaa.

      Puhelimella

      Kiireellisissä asioissa kannattaa aina valita yhteydenottotavaksi puhelinsoitto numeroon 02 941 55555. Ruotsinkielistä palvelua saat valitsemalla numeron 7 ja englanninkielistä valitsemalla 9.

      Puhelu ohjautuu valikkoon, jossa pyydetään tarkentamaan mitä asia koskee:

      • Tulostaminen ja monitoimilaitteet (1):
        Huolto, tarvikkeet ja käytönopastus, paperitilaukset, muut tulostusasiat
      • Kaikki muut tietotekniikka-asiat (7)

      Sähköpostilla

      Lähetä tukipyyntö osoitteeseen helpdesk@helsinki.fi.

      Kerro viestissäsi seuraavat tiedot:

      • Käyttäjätunnuksesi
      • Onko kyseessä yliopiston tietokone vai kotikone?
      • Yliopiston koneen ollessa kyseessä, työkoneen nimi
        Kopioi yliopistovalikosta tarvittavat koneen tiedot.
        Windows-koneen ollessa kyseessä voit käyttää myös HY Assistant -ohjelmaa. (Start > All Programs > HY >HY Assistant)
      • Yhteystietosi ja milloin olet tavoitettavissa
      • Tarkka kuvaus asiasta ja mahdollinen virheilmoitus
      • Tulostusongelmissa tulostimen sarjanumero (tai muu yksilöivä tieto, esim. osoite ja huone)
      • Mahdollinen määräaika, johon mennessä asia tulisi ratkaista