MFA-tunnistautumismenetelmien resetointi

Jos MFA-tunnistautuminen ei jostain syystä onnistu, voit resetoida tunnistautumismenetelmät tämän ohjeen mukaisesti.

Tyypillisesti ongelmia esiintyy, jos käytössäsi on vain puhelintunnistautuminen ja MFA valittaa virheestä. Ota käyttöön varmuuden vuoksi muitakin tunnistautumismenetelmiä. Silloin esimerkiksi puhelimen katoaminen tai numeron vaihtuminen ei estä tunnistautumista.

Ohjeet tunnistautumismenetelmien lisäämiseen ja hallintaan ovat täällä.

    • Kirjaudu osoitteeseen https://mfa.it.helsinki.fi
    • Kirjaudu Suomi.fi-palveluun.
    • Tunnistaudu pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
    • Palaa Helsingin yliopiston käyttäjätunnuspalveluun.
    • Klikkaa Palauta MFA-tunnistautumismenetelmät. Muista kirjautua ulos.
    • Odota hetki. Seuraavalla kirjautumiskerralla voit määritellä uudet tunnistusmenetelmät.
    • Kirjaudu osoitteeseen https://mfa.it.helsinki.fi
    • Klikkaa Kirjautuminen Suomi.fi-palvelun kautta (Login using Suomi.fi).
    • Valitse tunnistusmenetelmä.
    • Klikkaa Jatka palveluun.
    • Klikkaa Palauta MFA-tunnistautumismenetelmät.
    • Resetointipyyntö on lähtenyt (1). Klikkaa Kirjaudu ulos (2).
      Odota hetki. Seuraavalla kirjautumiskerralla voit määritellä uudet tunnistusmenetelmät.

    Anna palautetta

    Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

    Kuinka parantaisit ohjeistusta?
    Takaisin ylös