Ohjeita tulostuksen virhetilanteisiin

Unigrafia uudistaa yliopiston tulostuspalvelua loka-joulukuussa 2024 – uuden palvelun nimi on Uniprint

Lokakuun 2024 alusta alkaen Unigrafia ja tietotekniikkakeskus yhdessä uuden palveluntuottajan Ricohin kanssa tuovat käyttöön yliopiston uuden Uniprint-tulostusjärjestelmän. Tämä merkitsee siirtymistä uuteen, yhtenäiseen ja integroituun järjestelmään, joka parantaa tulostuskokemustasi.

Lisätietoa palvelusta saat helpoiten palvelusivustoltamme www.uniprint.fi

Tälle sivulle kootaan ratkaisuehdotuksia tulostukseen liittyviin ongelmatilanteisiin. Jos et saa ongelmaa ratkaistuksi näillä neuvoilla, ota yhteyttä Helpdeskiin.

    Update driver needed -virhetilanne

    Osassa työasemista on ollut ongelmia ajuripäivityksen jälkeen liikkuvien profiilien kanssa.

    Jos saat virheilmoituksen "update driver needed" , helpoin tapa korjata ongelma on poistaa kyseinen tulostin start-valikon devices and printers -näkymästä ja kirjautua uudelleen koneelta ulos ja takaisin sisään.

    • Avaa Start (Käynnistä) > Devices and Printers (Laitteet ja tulostimet).
    • Valitse hiiren kakkospainikkeella tulostimen kohdalla Remove device (Poista laite).
    • Kirjaudu koneelta ulos ja takaisin sisään.

    PDF-tulostuksen ongelmia

    Jos PDF-tiedosto ei tulostu oikein, tarkista ovatko marginaalien asetukset oikein. Yli marginaalien menevän dokumentin tulostamisessa pitää valita fit to A4 -vaihtoehto.

    Anna palautetta

    Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

    Kuinka parantaisit ohjeistusta?
    Takaisin ylös