Etätukipalvelu Bomgar (Windows)

Bomgar on Helsingin yliopiston tietotekniikkakeskuksen käyttämä etätukipalvelu, jolla saadaan otettua etätukiyhteys asiakkaan koneelle nopeasti ja vaivattomasti.

Yliopiston koneille on asennettu Bomgar Jump Client -ohjelmisto, jonka tunnistaa oranssista B-kuvakkeesta tietokoneen ilmoitusalueella.

Yhteyden muodostaminen

Tietokoneisiin ei koskaan oteta etätukiyhteyksiä ilman asiakkaan lupaa. Voit halutessasi lopettaa tukiyhteyden missä vain vaiheessa.

Kun olet sopinut Helpdeskin kanssa etätukiyhteydestä, saat seuraavan ilmoituksen. Napsauta Allow (Hyväksy).

Seuraa näytölle ilmestyviä ohjeita.

Kun yhteys on muodostunut ja etätukihenkilö on yhteydessä koneeseesi, näkyy seuraava kuvake näytön oikeassa yläreunassa:

Voit keskustella etätukihenkilön kanssa chat-ikkunassa, joka on koko yhteyden ajan auki.

Yhteyden lopettaminen

Kun etätukihenkilö on saanut tukitehtävän suoritettua, hän katkaisee yhteyden ja saat ilmoituksen:

Voit lopettaa etätukiyhteyden myös itse halutessasi chat-ikkunan punavalkoisesta rastista.

Muut etätukipalvelumuodot

Mikäli koneelle ei ole jostain syystä asennettu Bomgar Jump Client -ohjelmistoa, voidaan etäyhteys ottaa myös vaihtoehtoisilla tavoilla:

Etätukiyhteys Bomgar (Internet Explorer) Suositeltava vaihtoehto, vähemmän vaiheita asiakkaalla kuin Firefoxissa.
Etätukiyhteys Bomgar (Firefox)

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?
Takaisin ylös