Outlook 2016 (Windows): Office 365 -tilin lisääminen kotikoneelle

Tämän ohjeen avulla voit säätää yliopiston Office 365 -sähköpostin kotikoneellesi, jossa on Outlook 2016.

Ensimmäisen tilin lisääminen

  • Avaa Outlook. Tilin luontisovellus aukeaa. Seuraa ohjeita.
  • Pyydetään sähköpostisosoitetta, anna tili muodossa tunnus@ad.helsinki.fi (esim. rkeskiva@ad.helsinki.fi).
  • Anna tilin salasana. Voit laittaa ruksin ruutuun "Muista tunnistetietoni".
  • Tili asentuu automaattisesti tästä eteenpäin. 

Toisen tilin lisääminen

Mikäli Outlookissa on jo aikaisemmin määritelty tili/tilejä toimi näin:

  • Avaa Outlook
  • Valitse ylävalikosta Tiedosto (File) > Lisää tili (Add account).
  • Seuraa ohjeita yllä. 

Ensimmäisen tilin luominen

  • Avaa Outlook kirjoittamalla Start-valikon hakuruutuun Outlook.
    Mikäli ohjelmaa ei ole vielä asennettu, katso asennusohjeet täältä.
  • Kun ohjelmaa avataan ensimmäisen kerran, asennusvelho aukeaa. Mikäli tilejä on lisätty jo aikaisemmin, avaa asennusvelho seuraavasti: Tiedosto > Lisää tili. 
  • Pyydetään sähköpostisosoitetta, anna tili muodossa tunnus@ad.helsinki.fi (esim. rkeskiva@ad.helsinki.fi).
  • Anna tilin salasana. Voit laittaa ruksin ruutuun "Muista tunnistetietoni".
  • Tili asentuu automaattisesti tästä eteenpäin. 

Kun salasana on oikein, tilin määritys on valmis. Jos et halua määritellä Outlookia puhelimesi,  ota ruksi pois kohdasta "Määritä Outlook Mobile myös puhelimeni".

 

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?
Takaisin ylös