Microsoft 365: Att ändra användargränssnittets språk

I Office-program är det möjligt att ändra språk för användargränssnittet (menyerna och dialogrutorna). Som standard är Windows-operativsystemets språk.

  • Välj i Windows Start-meny Microsoft Office Tools > Office Language Preferences (Starta  > Microsoft Office-verktyg > Offices språkinställningar). 
    • Välj i listan det önskat språket för användargränssnittet (1).
    • Flytta det överst på listan med knappen Move Up (Flytta upp) (2).
    • Vid (3) välj det språk som används i korrekturläsning och flytta det överst på listan som ovan.
    • Vid (4) Add Language / Lägg till språk kan du lägga till nya språk på listan.
    • Klicka på OK (5).
    • Starta om Office genom att klicka på OK..

    Ge respons

    Webbplatsen med anvisningar från IT-Helpdesk vid Helsingfors universitet hjälper dig i dina jobbrelaterade IT-frågor. Berätta för oss hur vi skulle kunna förbättra våra anvisningar. Vi uppskattar verkligen din respons!

    Hur skulle du förbättra denna instruktion?
    Tillbaka upp