Aktivering av Atlas.ti-licens

Programvaran Atlas.ti för analys av kvalitativ information är tillgänglig för universitetets personal och studerande med campuslicens. I den här guiden får du instruktioner för hur du aktiverar campuslicensen.

Obs! Licensen fungerar endast med en helsinki.fi-e-postadress!

1. Skapa ett Atlas.ti-konto med @helsinki.fi-e-postadressen på adressen my.atlasti.com (om du redan har ett konto som skapats med @helsinki.adressen kan du logga in).
    2. Sök på ”Atlas.ti” i Programdistributionen
      • Klicka på  Pyydä ohjelmisto (=Begär program).
      • Klicka på Accept Eula för att godkänna användningsvillkoren.
      • Klicka på Download
      • Programdistributionen ger dig instruktioner i tre steg för att aktivera Atlas.ti. Följ instruktionerna. Instruktionen innehåller en länk till aktiveringssidan för Atlas.ti.
    3. Logga in på aktiveringssidan för Atlas.ti med de inloggningsuppgifter som du tidigare skapat. Om dina uppgifter är korrekta klickar du på Join License.
    4. Installera Atlas.ti och logga in med de helsinki.fi-inloggningsuppgifter som du skapat tidigare.

Illustrerade anvisningar finns under Detaljerad hjälp

Aktivering av licensen

Skapa ett Atlas.ti-konto med din @helsinki.fi-e-postadress på adressen my.atlasti.com. Om du redan har skapat ett konto med @helsinki-adressen, logga in.

Sök Atlas.ti i Programdistributionen (1) och klicka på Pyydä ohjelmisto (=Begär program) (2).

Klicka i rutan Accept Eula för att godkänna användningsvillkoren.

Klicka på Download

Programdistributionen ger dig instruktioner i tre steg för att aktivera Atlas.ti. Följ instruktionerna. Instruktionen innehåller en länk till aktiveringssidan för Atlas.ti. Logga in med inloggningsuppgifterna som du skapade tidigare. Om dina uppgifter är korrekta klickar du på Join License.

När licensen har aktiverats ska My Invitations vara aktiverat och du kan ladda ner programmet.

Installera program

Ladda ner och installera programvaran på adressen my.atlasti.com. Det finns tre produkter att välja mellan:

• Atlas.ti Windows
    • Atlas.ti Mac
    • Atlas.ti Web

Logga in på Atlas.ti med inloggningsuppgifterna som du skapade tidigare. Atlas.ti identifierar licensen när du har loggat in med inloggningsuppgifterna som du skapade med helsinki.fi-e-postadressen.

Kontakta Atlas.ti-supporten om du har problem eller frågor om hur du använder Atlas.ti.

Ge respons

Webbplatsen med anvisningar från IT-Helpdesk vid Helsingfors universitet hjälper dig i dina jobbrelaterade IT-frågor. Berätta för oss hur vi skulle kunna förbättra våra anvisningar. Vi uppskattar verkligen din respons!

Hur skulle du förbättra denna instruktion?