Microsoft 365: Lägga till en delad postlåda i Outlook

Normalt visas en delad postlåda automatiskt. Följ denna instruktion, om postlådan inte visas.

Bruksanvisning för andra program (Outlook Web App OWA, Mac Outlook, Thunderbird)

Windows

Öppna Outlook Start > Outlook Följ följande sökväg i Outlook:

  • File (Fil).
  • Account settings > Account settings... (Kontoinställningar > Kontoinställningar).
  • Om du har flera konton, välj Microsoft Exchange-kontot (fornamn.efternamn@helsinki.fi-kontot på bilden).
  • Klicka på Change (Ändra).
  • Klicka på More settings (Fler inställningar).
  • Ett nytt fönster öppnas. Gå till fliken Advanced (Avancerat) och klicka på Add (Lägg till).
  • Skriv början på e-postadressen till den delade postlådan (utan @helsinki.fi) och klicka därefter på OK.
  • Du kommer tillbaka till det föregående fönstret, där du ser den tillagda mappen. Klicka på OK.
  • Du kommer tillbaka till fönstret Exchange Account Settings (Exchange -kontots inställningar). Klicka på Next (Nästa). Klicka till slut påDone (Klar). 

Mac

  • Öppna Microsoft Outlook: Välj sedan File > Open > Shared Mailbox... (Fil > Öppna > Delad postlåda..."
  • I fönstret Open Mailbox... (Öppna postlåda) som öppnas anger du namnet på den postlåda du söker i sökfältet, väljer den rätta delade postlådan bland alternativen nedan och klickar till slut på Add (Lägg till).
  • Därefter visas den delade postlådan i din meny.

Ge respons

Webbplatsen med anvisningar från IT-Helpdesk vid Helsingfors universitet hjälper dig i dina jobbrelaterade IT-frågor. Berätta för oss hur vi skulle kunna förbättra våra anvisningar. Vi uppskattar verkligen din respons!

Hur skulle du förbättra denna instruktion?
Tillbaka upp