Kontrollera versionen i din Zoom-applikation – de gamla versionerna slutar att fungera 1.6.

25.05.2020 - 11.23
Uppdaterad

De gamla versionerna av Zoom-skrivbordsapplikationen slutar att fungera 1.6.2020. Försäkra dig alltså om att du använder åtminstone applikationens 5.0-version. Den nya versionen har uppdaterats i stor omfattning på datorer som underhålls centraliserat av universitetet, men det lönar sig emellertid att kontrollera applikationsversionen. På hemdatorer och mobila enheter måste man själv uppdatera versionen.

• Du hittar versionsuppgifterna genom att klicka på profilikonen uppe till höger i Zoom-skrivbordsapplikationen -> Help -> About Zoom.
  • Om du använder en tidigare version än 5.0 kan du själv uppdatera applikationen på datorer som underhålls centraliserat av universitetet via Software Center.
  • Om du använder Zoom på din hemdator, uppdatera applikationen på Zooms webbplats.
  • Uppdatera också mobilapplikationen åtminstone till version 5.0 i appbutiken för din enhet.
  • Du kan också använda webbläsarversionen av programvaran i Chrome-webbläsaren på: http://www.helsinki.fi/zoom. Se Helpdesk Zoom-instruktionerna, avsnittet Användning med webbläsare.
  • Om det uppstår problem i uppdateringen kontakta Helpdesk

Håll dig uppdaterad om universitetets IT-ärenden genom att följa oss på Twitter @IT_HelsinkiUni!