Helpottaaksemme uusien IT-ohjeiden löytämistä olemme koonneet tälle sivulle linkit edellisessä kuussa kirjoitettuihin uusiin IT-ohjeisiin sekä ohjeisiin, joihin on tehty laajoja päivityksiä. Sivulta löydät myös ajankohtaisia vinkkejä, jotka helpottavat työskentelyäsi. Lisäksi kerromme yleistä tilastotietoa ohjesivuston ja IT-Helpdeskin käytöstä.
Sivu on toistaiseksi vain suomeksi ja kehitämme sen sisältöä käyttäjien toiveiden perusteella, joten annathan palautetta sivun alalaidan palautepainikkeen kautta. Huomioithan, että palautelomakkeen kautta emme tarjoa neuvontaa.
Uudet ohjeet
- Video-ohje suomeksi ja englanniksi: Mac-käyttäjä: Vaihda salasanasi näin!
- Päivitetty ohje: Microsoft 365: Jaetun postilaatikon lisääminen Outlookiin
Ajankohtaista
IT-Helpdeskin ohjevideot jatkossa myös englanniksi
Mac-käyttäjien salasananvaihdosta kertovan ohjeen yhteyteen on julkaistu nyt video-ohje suomeksi ja englanniksi. Tämä on ensimmäinen myös englanniksi tekemämme ohjevideo ja jatkossa julkaisemme video-ohjeitamme molemmilla kielillä. Jos sinulla on toive jostain ohjeesta, josta haluaisit video-ohjeen, jätä se ohjeen lopussa olevasta Anna palautetta -kohdasta.
Tekoälyohjeita IT-Helpdeskin ohjesivustolla
Tekoälyn käyttö ja siihen liittyvät kysymykset ovat enenevissä määrin osa yliopistolaisten työnkuvaa. Ohjesivustomme tarjoaa apua tekoälyyn liittyvissä kysymyksissä useammissa ohjeissa. Voit lukea tästä kokoomaohjeesta generatiivisen tekoälyn käytöstä yliopistolla. Yliopistolaisten käyttöön luodun CurreChat-nimisen generatiivisen tekoälyn työkalun käytöstä löydät tietoa tästä ohjeesta. Microsoft Copilotin käytöstä Helsingin yliopistolla on lisäksi olemassa oma ohjeensa.
Yllättikö katko, josta et ollut kuullut?
Jos haluat pysyä varmasti ajan tasalla mahdollisista katkoista Helsingin yliopiston IT-järjestelmissä ja -palveluissa, voit lisätä katkoilmoitusten RSS-syötteen Outlookiin seuraamalla tätä ohjetta. Tällä hetkellä syötteen lisääminen toimii vain Windows Outlookissa. Voit myös lukea Teams-ohjeestamme miten saat lisättyä RSS-syötteen myös Teams-kanavallesi: saat sen avulla lisättyä katkoilmoitukset myös Teams-kanavallesi.
Tilastoja
- IT-ohjeiden katselukertoja oli syyskuussa 76 792 kertaa.
- Ohjesivujen kautta on annettu palautteita, korjausehdotuksia tai ohjetoiveita syyskuussa 21 kertaa.
- IT-Helpdeskiin lähetettiin tukipyyntöjä syyskuussa 5 789 kertaa.
- IT-Helpdeskin ratkaisemia tukipyyntöjä oli syyskuussa 5 456 kappaletta.
Anna palautetta
Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!
Kuinka parantaisit ohjeistusta?