Yhteydenpito ja viestintä

Yhteydenpito ja viestintä

Yliopistolla on käytössä Office 365 -sähköposti. Voit lukea sähköpostia selaimella tai erillisillä sähköpostiohjelmilla.

Sähköposti

Voit käyttää postia eri sähköpostiohjelmilla, jotka usein huomattavasti parantavat sähköpostin käyttömukavuutta ja tehostavat käyttöä. Outlook on suositeltava sähköpostiohjelma Office 365 -postille.

  • Helpdeskin ohjeita
    Sivulle on koottu yleisiä ohjeita yliopiston postia varten. Ohjeita on lähinnä Office 365 -postin käyttöön. Voit käyttää postia eri sähköpostiohjelmilla, jotka usein huomattavasti parantavat sähköpostin käyttömukavuutta ja tehostavat käyttöä.

Videokokoukset ja videopalvelut

Teams 

Teams on osa Microsoftin Office 365 -palvelua. Tämä mahdollistaa tavoitettavuustiedot (status), pikaviestintä- ja online-kokoustoiminnot sekä ääni- ja videopuhelut. Eri mobiililaitteille on omat sovellukset (mm. tabletit ja puhelimet, löydät niistä lisätietoa laitteen omasta sovelluskaupasta).

Zoom

Zoom on videoviestintäpalvelu, jonka avulla kaikki yliopistolaiset voivat luoda kokoushuoneita ja osallistua reaaliaikaisesti äänen ja kuvan välityksellä kokouksiin, seminaareihin ja konferensseihin. Zoom soveltuu myös etäopetuskäyttöön.

 

Videoneuvottelu, verkkokokoukset ja videopalvelut

AV-lähitukea tarjolla
Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut HY247 tarjoaa AV-lähitukea yliopistolaisille.
Lue lisää HY247:n verkkosivuilta.

Pyydä tukea  
Soita 02941 24240 tai lähetä sähköpostia av-tuki@helsinki.fi (arkipäivisin klo 8-16)
Pieniin pulmiin saat apua puhelimitse, isommat tilanteet hoidetaan paikan päällä ja kasvotusten.

  • Videoneuvottelu
    Yliopisto tarjoaa erilaisia videoneuvottelu- ja verkkokokousmahdollisuuksia. Niiden avulla on helppo pitää yhteyttä kauempanakin oleviin yhteistyökumppaneihin.
  • Unitube
    Unitube on palvelu, joka mahdollistaa video- ja äänimateriaalin katselun, julkaisemisen ja hallinnan. Tarkemmat ohjeet löydät Helpdeskin ohjeesta

Yammer

Yammer on yliopistolaisten oma yhteinen foorumi. Se on tarkoitettu työryhmätyöskentelyyn, tiedon jakamiseen ja vaikka vapaamuotoiseen jutusteluun ajankohtaisista yliopistoaiheista.

Jabber

Edellisten lisäksi pikaviestintään on mahdollista käyttää Jabberia. Jabberin avulla voit liittyä ryhmäkeskusteluihin (huoneisiin) tai lähettää yksityisviestejä toisille Jabberin käyttäjille. Jabber soveltuu esim. asiakaspalvelutehtävissä toimivien henkilöiden taustapalveluksi kollegojen väliseen yhteydenpitoon. Jabberin avulla voit kätevästi tarkistaa taustatiimiltä yksityiskohtia ongelmatilanteisiin vaikka kesken asiakaspalvelutilanteen.

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?
Takaisin ylös