Yhteydenpito ja viestintä

Yhteydenpito ja viestintä

Tähän ohjeeseen on koottu tärkeimpiä tietoja yhteydenpidosta ja viestinnästä. Lisää ohjeita löydät tältä ohjesivustolta esim. haun avulla. Jos ongelma ei selviä ohjeiden avulla, ole matalalla kynnyksellä yhteydessä IT-Helpdeskiin.

Sähköposti

Yliopistolla on käytössä Microsoft 365 -sähköposti.  Voit käyttää postia eri sähköpostiohjelmilla, jotka usein huomattavasti parantavat sähköpostin käyttömukavuutta ja tehostavat käyttöä. Outlook on suositeltava sähköpostiohjelma Microsoft 365 -postille.

Videoviestintä

Yliopisto tarjoaa erilaisia videoviestintäpalveluja. Niiden avulla on helppo pitää yhteyttä kauempanakin oleviin yhteistyökumppaneihin.


Teams 

Teams on osa Microsoft 365 -palvelua. Tämä mahdollistaa tavoitettavuustiedot (status), pikaviestintä- ja online-kokoustoiminnot sekä ääni- ja videopuhelut. Eri mobiililaitteille on omat sovellukset (mm. tabletit ja puhelimet, löydät niistä lisätietoa laitteen omasta sovelluskaupasta).

Zoom

Zoom on videoviestintäpalvelu, jonka avulla kaikki yliopistolaiset voivat luoda kokoushuoneita ja osallistua reaaliaikaisesti äänen ja kuvan välityksellä kokouksiin, seminaareihin ja konferensseihin. Zoom soveltuu myös etäopetuskäyttöön.

Unitube

Unitube on palvelu, joka mahdollistaa videomateriaalin katselun, julkaisemisen ja hallinnan.

Tukea ja ohjeita videoviestinnän palveluihin

AV-lähitukea tarjolla
Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut HY247 tarjoaa AV-lähitukea yliopistolaisille.
Lue lisää AV-lähituesta HY247:n Flamma-sivulta.

Pyydä tukea  
Soita 02941 24240 tai lähetä sähköpostia av-tuki@helsinki.fi (arkipäivisin klo 8-16)
Pieniin pulmiin saat apua puhelimitse, isommat tilanteet hoidetaan paikan päällä kasvotusten.


    Viva Engage (ent. Yammer)

    Viva Engage (ent. Yammer) on yliopistolaisten oma yhteinen foorumi. Se on tarkoitettu työryhmätyöskentelyyn, tiedon jakamiseen ja vaikka vapaamuotoiseen jutusteluun ajankohtaisista yliopistoaiheista.

    Jabber

    Edellisten lisäksi pikaviestintään on mahdollista käyttää Jabberia. Jabberin avulla voit liittyä ryhmäkeskusteluihin (huoneisiin) tai lähettää yksityisviestejä toisille Jabberin käyttäjille. Jabber soveltuu esim. asiakaspalvelutehtävissä toimivien henkilöiden taustapalveluksi kollegojen väliseen yhteydenpitoon. Jabberin avulla voit kätevästi tarkistaa taustatiimiltä yksityiskohtia ongelmatilanteisiin vaikka kesken asiakaspalvelutilanteen.

    Anna palautetta

    Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

    Kuinka parantaisit ohjeistusta?
    Takaisin ylös