Canon-tulostimen asentaminen

Canon-monitoimilaitteet asennetaan keskitetysti ylläpidettyihin Windows-koneisiin automaattisesti, joten niiden käyttöön saaminen ei vaadi sinulta toimenpiteitä. Tunnistat laitteiden jonot Smartcard-PCL ja Smartcard-PS -alkuisista nimistä.

Tällä ohjeella voit asentaa muut tarvitsemasi Canon-tulostimet yliopiston työkoneellesi.

Asenna tulostin työkoneellesi seuraavasti

• Avaa HY Install Printers.
    • Avautuvasta ikkunasta voit hakea tulostimia sarjanumeron tai sijainnin perusteella. Sarjanumeron saat tulostimeen kiinnitetystä tarrasta.
    • Kirjoita hakukenttään tulostimen sarjanumero.
    • Napsauta Search
    • Valitse löydettyjen listalta halutut tulostimet (voit valita useamman kerralla)
    • Napsauta Install Printer(s)

Tarkka ohje -välilehdeltä löydät kuvalliset ohjeet

Voit asentaa uuden tulostimen seuraavasti:

• Avaa Windowsin käynnistysvalikosta HY-kansiosta HY Install Printers.

""

• Kirjoita hakukenttään tulostimen sarjanumero.
    • Napsauta Search.

""

• Hakukriteereitä (1) vastaavat tulostimet näkyvät hakukentän alapuolella alueella (2). Tulostimien tarkemmat ominaisuudet näkyvät kentässä (3). Napsauta lopuksi Install Printer(s) (4).
    • HUOM: voit valita kerralla useita tulostimia ja asentaa ne yhdellä kertaa.

Katso isompi kuva >>

• Saat vahvistuksen asentamisen onnistumisesta.

""

• Tarkista lopuksi, mikä koneellesi asennetuista tulostimista on oletustulostin. Avaa Käynnistä-valikosta Devices and Printers.

""

• Voit tarvittaessa vaihtaa oletustulostimen.
    • Napsauta tulostinta hiiren kakkospainikkeella ja valitse avautuvasta valikosta Set as default printer.

""

• Oletustulostin on merkitty pienellä vihreällä OK-merkillä. Kaikki tulostaminen ohjautuu valitulle tulostimelle, jollet itse muuta kohdetta ohjelmien tulostusvalikoista.

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?