Privat fönster i webbläsare (så kallat inkognitoläge)

Ibland kan det uppstå problem i användningen av tjänster som används via webbläsare (exempelvis byte av lösenord, e-post, programdistributionen etc.). Om en tjänst inte fungerar bör du först försöka logga in i den med webbläsarens privata läge (det så kallade inkognitoläget) eller tömma webbläsarens cacheminne enligt dessa anvisningar.

Om dessa åtgärder inte hjälper kan du alltid få hjälp från IT-Helpdesk.

    Öppna privat webbläsarfönster

    Firefox

    1. Klicka på de tre strecken i det övre högra hörnet av webbläsaren (den så kallade hamburgermenyn).
    2. Välj New private window (Nytt privat fönster).

    Chrome

    1. Klicka på de tre punkterna i det övre högra hörnet av webbläsaren.
    2. Välj New Incognito window (Nytt inkognitofönster).

    Edge

    1. Klicka på de tre punkterna i det övre högra hörnet av webbläsaren.
    2. Välj New InPrivate window (Nytt InPrivate-fönster).

    Safari

    1. Öppna Arkiv-menyn.
    2. Välj New private window (Nytt privat fönster).

    Se illustrerade instruktioner på fliken Detaljerad hjälp.

    Privat fönster i Firefox

    Klicka på de tre strecken i det övre högra hörnet av webbläsaren (den så kallade hamburgermenyn).

    Välj New private window (Nytt privat fönster).

    Du känner igen det privata läget genom en särskild ikon.

    Privat fönster i Chrome

    Klicka på de tre punkterna i det övre högra hörnet av webbläsaren. Välj New Incognito window (Nytt inkognitofönster).

    Webbläsaren meddelar att du nu är i privat läge.

    Privat fönster i Edge

    Klicka på de tre punkterna i det övre högra hörnet av webbläsaren. Välj New InPrivate window (Nytt InPrivate-fönster).

    Webbläsaren meddelar att du nu är i privat läge.

    Privat fönster i Safari

    Öppna Safari-webbläsaren. Klicka på Arkiv-menyn för att öppna den.

    Välj New private window (Nytt privat fönster).

     Du känner igen det privata läget genom markeringen ”Private” i rubrikraden.

     

    Ge respons

    Webbplatsen med anvisningar från IT-Helpdesk vid Helsingfors universitet hjälper dig i dina jobbrelaterade IT-frågor. Berätta för oss hur vi skulle kunna förbättra våra anvisningar. Vi uppskattar verkligen din respons!

    Hur skulle du förbättra denna instruktion?
    Tillbaka upp