Roaming-profiilista paikalliseen vaihtaminen

Liikkuva profiili (roaming-profiili) on käyttäjän mukana kulkeva profiili, joka sisältää mm. ohjelmien asetuksia. Roaming-profiilin avulla omat asetukset ovat käytössä kaikilla yliopiston työasemilla. Profiili tallentuu palvelimelle ja sen kokorajoitus on 300 MB.

Profiiliin ei pidä tallentaa omia tiedostoja, vaan se on tarkoitettu vain ohjelmien asetuksia varten. Omat tiedostot tulee tallentaa kotihakemistoon (Z: -levylle).

Roaming-profiili on tarkoitettu ATK-asemien käyttäjille eli käytännössä opiskelijoille. Jos olet ollut yliopistolla opiskelijana ennen työsuhdettasi, roaming-profiili saattaa olla käytössä käyttäjätunnuksellasi. Tässä tapauksessa suositellaan roaming-toiminnallisuuden poistamista alla olevien ohjeiden mukaisesti.

Katso myös:

Pikaohje paikalliseen profiiliin siirtymiseen

Mene sivulle https://rontti.helsinki.fi/hyad/tiedostopalvelu/.

Huomaa, että linkki ei toimi Firefox-selaimella, joten käytä kirjautuessasi toista selainta.
    • Kirjaudu sivulle käyttäen HY-käyttäjätunnuksesi lyhyttä muotoa (esim. rkeskiva).
    • Valitse avautuneelta sivulta profiilisi tietojen alla olevista painikkeista Poista (roaming-)profiili:

Kirjaudu ulos työasemaltasi työpäivän päätteeksi. Roaming-profiilin poisto ajetaan ylläpidon toimesta yön aikana ja tämän jälkeen tunnuksesi siirtyy käyttämään paikallista profiilia.

Mahdollisia ongelmatilanteita kohdatessasi ota yhteyttä IT-Helpdeskiin.

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?