Eduroam-vianetsintä

Osana langattomien vierailijaverkkojen uudistusta HUPnet-verkkoon voi 1.2.2019 alkaen kirjautua ainoastaan HUPnet-tunnuksilla. Henkilökunta ja opiskelijat voivat edelleen käyttää tietoturvallista eduroam-verkkoa. Lisätietoja Flamma-tiedotteessa.

Eduroamista ja yliopiston langattomista verkoista kerrotaan tarkemmin tässä Helpdeskin ohjeessa.

JOS EDUROAM EI TOMI, KOKEILE SEURAAVAA (WINDOWS 10):

Sertifikaatin asennus:

  1. Varmista, että kone on kiinni lankaverkossa.
  2. Etsi Eduroam settings FIX -ohjelma,
    eduroamfix_1b.png
  3. Klikkaa Uninstall.
    eduroamfix_2b.png
  4. Odota. Kun teksti on vaihtunut, klikkaa Install.
    eduroamfix_3b.png

 

Tabs

Pikaohje

Etkö pääse enää kirjautumaan langattomiin verkkoihin?

Osana langattomien vierailijaverkkojen uudistusta HUPnet-verkko korvataan asteittain uudella vierailijaverkolla vuoden 2019 aikana.
1.2.2019 alkaen HUPnetiin voi kirjautua ainoastaan HUPnet-tunnuksilla.

Yliopistolainen: käytä eduroam-verkkoa omilla tunnuksillasi!

HUOM! Eduroam vaatii käyttäjätunnuksen muodossa kayttajatunnus@ad.helsinki.fi (esim. rkeskiva@ad.helsinki.fi) TAI kayttajatunnus@helsinki.fi (esim. rkeskiva@helsinki.fi), pelkkä päätteetön käyttäjätunnus ei toimi.

Salasanan vaihdon jälkeen sinun on tunnistauduttava uudestaan eduroamiin! Katso tarkemmat ohjeet Windowsille ja Macille.

Lue ohje eduroam-verkkoon yhdistämisestä
 

Eduroam-verkon vianetsintäohjeet

Jos kirjautuminen ei onnistu, tarkista, että:

  1. käyttäjätunnus on oikeassa muodossa (tunnus@helsinki.fi, esim. rkeskiva@helsinki.fi TAI tunnus@ad.helsinki.fi, esim. rkeskiva@ad.helsinki.fi)
  2. käyttäjätunnuksessa ei ole ylimääräisiä välilyöntejä (etenkin mobiililaitteilla ylimääräisiä merkkejä tulee helposti)
  3. olet asentanut profiilin cat.eduroam.orgin kautta (Helpdeskin asennusohje)

Salasanan vaihdon jälkeen Windows 10:n eduroam ei toimi

Poista eduroam-asetukset tämän ohjeen mukaisesti (TARKKA OHJE -välilehdellä).

Salasanan vaihdon jälkeen macin tai linuxin eduroam ei toimi

Päivitä eduroam-salasana tämän ohjeen mukaisesti

Salasanan vaihdon jälkeen iOS-laitteen eduroam ei toimi

Poista eduroam-profiili laitteesta tämän ohjeen mukaisesti

 

Jos ongelma ei ratkea näillä ohjeilla, ota yhteyttä Helpdeskiin.