Eduroam-vianetsintä

Eduroamista ja yliopiston langattomista verkoista kerrotaan tarkemmin tässä Helpdeskin ohjeessa.

JOS EDUROAM EI TOMI, KOKEILE SEURAAVAA (WINDOWS 10):

Sertifikaatin asennus:

  • Jos kyseessä on kotikone, asenna eduroam-sertifikaatti näiden ohjeiden avulla.
  • Jos kyseessä on yliopiston kannettava Windows-tietokone, suorita "Eduroam settings FIX" Software Centeristä. Eduroam settings fix poistaa ja asentaa uudelleen eduroam-profiilin.
  1. Varmista, että kone on kiinni lankaverkossa.
  2. Etsi haulla eduroam settings fix (1). Klikkaa ikonia (2).
    eduroam_settings_fix_1b.png
  3. Klikkaa Uninstall.
    eduroamfix_2b.png
  4. Odota. Kun teksti on vaihtunut, klikkaa Install.
    eduroamfix_3b.png
  5. Yhdistä kone eduroamiin uudestaan tämän ohjeen mukaisesti.

Tabs

Pikaohje

Etkö pääse enää kirjautumaan langattomiin verkkoihin?

Osana langattomien vierailijaverkkojen uudistusta HUPnet-verkko korvataan asteittain uudella vierailijaverkolla vuoden 2020 aikana.
1.2.2019 alkaen HUPnetiin voi kirjautua ainoastaan HUPnet-tunnuksilla.

Yliopistolainen: käytä eduroam-verkkoa omilla tunnuksillasi!

HUOM! Eduroam vaatii käyttäjätunnuksen muodossa kayttajatunnus@ad.helsinki.fi (esim. rkeskiva@ad.helsinki.fi) TAI kayttajatunnus@helsinki.fi (esim. rkeskiva@helsinki.fi), pelkkä päätteetön käyttäjätunnus ei toimi.

Salasanan vaihdon jälkeen sinun on tunnistauduttava uudestaan eduroamiin! Katso tarkemmat ohjeet Windowsille ja Macille.

Lue ohje eduroam-verkkoon yhdistämisestä
 

Eduroam-verkon vianetsintäohjeet

Jos kirjautuminen ei onnistu, tarkista, että:

  1. käyttäjätunnus on oikeassa muodossa (tunnus@helsinki.fi, esim. rkeskiva@helsinki.fi TAI tunnus@ad.helsinki.fi, esim. rkeskiva@ad.helsinki.fi)
  2. käyttäjätunnuksessa ei ole ylimääräisiä välilyöntejä (etenkin mobiililaitteilla ylimääräisiä merkkejä tulee helposti)
  3. olet asentanut profiilin cat.eduroam.orgin kautta (Helpdeskin asennusohje)

Salasanan vaihdon jälkeen Windows 10:n eduroam ei toimi

Poista eduroam-asetukset tämän ohjeen mukaisesti (TARKKA OHJE -välilehdellä).

Salasanan vaihdon jälkeen macin tai linuxin eduroam ei toimi

Päivitä eduroam-salasana tämän ohjeen mukaisesti

Salasanan vaihdon jälkeen iOS-laitteen eduroam ei toimi

Poista eduroam-profiili laitteesta tämän ohjeen mukaisesti

 

Jos ongelma ei ratkea näillä ohjeilla, ota yhteyttä Helpdeskiin.