Salasanat

Salasanat ovat voimassa vuoden kerrallaan, mutta niitä voi toki tietoturvasyistä vaihtaa myös useammin. Salasanan vanhenemisesta lähtee sähköposti-ilmoitus @helsinki.fi-muotoisiin sähköpostiosoitteisiin. Jos tunnuksella ei ole HY:n sähköpostia, tunnuksenhaltijan on itse pidettävä huoli, että vaihtaa salasanansa, ennen kuin se vanhenee. Vanhentuneen salasanan voi vaihtaa tällä verkkolomakkeella. Jos salasana unohtuu tai ehtii vanheta, sen voi uusia pankkitunnuksilla.

Tarkat salasanan vaatimukset pääset näkemään salasananvaihtosovelluksessa www.helsinki.fi/salasana. Salasanavaatimuksia ei julkaista tietoturvasyistä.

Muistathan, että salasanasi on henkilökohtainen eikä edes tietotekniikkatuki koskaan kysy henkilökohtaista salasanaasi!

Salasananvaihtosovellus sijaitsee osoitteessa www.helsinki.fi/salasana

    Salasanan vaihtaminen

    Voit vaihtaa salasanasi joko

    Salasanan vaihtaminen

    Kevyttunnuksen salasanan voi VAIHTAA, vaikkei tunnustiedoissa olisi henkilötunnusta, jos tunnus ja salasana ovat voimassa ja tiedossa. Sovellukseen kirjaudutaan tunnuksella ja salasanalla.
    Jos salasana on vanhentunut tai unohtunut, sen voi RESETOIDA netissä vain, jos tunnuksen tiedoissa on henkilötunnus. Sovellukseen kirjaudutaan mobiilivarmenteella, pankkitunnistuksella tai varmennekortilla.

    Mikäli salasanan vaihto ei onnistu, ota yhteys Helpdeskiin.

    Unohtunut salasana

    Unohtuneen salasanan voit vaihtaa salasananvaihtosovelluksella (pankkitunnuksien avulla) tai käymällä tunnistautumassa ID pointissa ja soittamalla sen jälkeen Helpdeskiin.

    Anna palautetta

    Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

    Kuinka parantaisit ohjeistusta?
    Takaisin ylös